Accés al contingut Accés al menú de la secció
Flash 2 Home Consell Avaluació
Inici  > Àrees d'actuació  > Publicacions  > Col·lecció "Documents"  > 37 - Sistemes educatius que aprenen: un horitzó estratègic per a Catalunya
 

37 - Sistemes educatius que aprenen: un horitzó estratègic per a Catalunya

documents 37

El número 37 de la col·lecció ‘Documents’, escrit per Anna Jolonch, presenta una síntesi de l'agenda política internacional en matèria de reformes educatives i extreu unes conclusions i recomanacions que poden ser d'interès per a Catalunya. Per això identifica possibles àrees de millora en el sistema educatiu català, a curt i a llarg termini.

L'autora es fixa en aquells elements valorats com a “palanques d'èxit” per a un sistema educatiu que es consideri avançat, des de la perspectiva de la dinàmica del sistema. Quins són els trets comuns dels models de reforma del sistema educatiu que funcionen arreu? Aquesta és la pregunta que es formula l'autora per començar el seu estudi. Sovint hi ha dificultats a l'hora de dur a la pràctica el que han estat bons dissenys: Com s'han implementat les reformes educatives que tenen èxit? Què caldria tenir en consideració per al cas de Catalunya? El document és una eina de síntesi que es posa al servei del debat educatiu a Catalunya.

Les anàlisis comparatives internacionals, tenint en compte sempre la visió holística del sistema educatiu, parteixen de les experiències d'èxit d'Anglaterra, Austràlia, Àustria, Canadà, Dinamarca, Estònia, Finlàndia, Holanda i Ontàrio.

Aquests són els capítols del volum: 1. Introducció. 2. Equitat i excel·lència: els dos pilars d'un sistema educatiu avançat o d'alt rendiment. 3. Les palanques per al canvi en la reforma de sistemes educatius. 4. D'un sistema burocràtic a un sistema que aprèn: palanca de canvi a Catalunya. 5. Experiències internacionals: estratègies de millora per a l'èxit educatiu. 6. Recomanacions per a Catalunya: línies estratègiques prioritàries. 7. Referències bibliogràfiques. 8. Llistat de persones entrevistades.

1a edició: març 2017

47 pàgines

 

Data d'actualització: 18.05.2017