Accés al contingut Accés al menú de la secció
Inici  > Àrees d'actuació  > Publicacions  > Col·lecció "Documents"  > 33 - La publicació dels resultats de les avaluacions i l’elecció de centre escolar des d’una perspectiva internacional
 

33 - La publicació dels resultats de les avaluacions i l’elecció de centre escolar des d’una perspectiva internacional

documents 33

El volum presenta dades comparades sobre la relació existent entre l'elecció de centre educatiu i la publicació dels resultats de les avaluacions a catorze sistemes educatius diferents: Alemanya, Austràlia, Catalunya, Estats Units, Finlàndia, França, Grècia, Irlanda, Itàlia, Noruega, Països Baixos, Polònia, Regne Unit (Anglaterra) i Suècia. La comparació de casos permet observar les tendències existents en la manera de retre comptes dels resultats de rendiment i, alhora, identificar les particularitats de cada model. L'objectiu d'aquesta comparació és conèixer la inclinació dels diferents sistemes a la publicació dels resultats de les avaluacions i, al mateix temps, identificar l'evolució de les tècniques emprades per a la publicació de la informació.

El volum consta d'una introducció i de cinc capítols. Els títols dels capítols són els següents: Capítol 1: L'orientació de l'avaluació educativa a mesurar els resultats. Capítol 2. Sistemes educatius de quasi-mercat. Capítol 3. Efectes no desitjats de la rendició de comptes. Capítol 4. Elecció de centre i avaluació educativa des d'una perspectiva internacional. Capítol 5. La publicació de la informació de les avaluacions: anàlisi comparativa.

Com a conclusió, s'inclouen algunes recomanacions per a la presa de decisions de política pública educativa relacionades amb l'elecció escolar i l'avaluació, i alguns mecanismes que cal seguir amb atenció per l'impacte potencial que poden tenir i per l'evolució que podrien tenir en un futur.

1a edició: novembre de 2015
72 pàgines

Data d'actualització: 12.12.2016