Accés al contingut Accés al menú de la secció
Inici  > Àrees d'actuació  > Activitats del Consell  > Lliurament dels resultats de PISA 2012 als centres de la mostra. Barcelona, 11 de desembre de 2013
 

Lliurament dels resultats PISA 2012 als centres de la mostra. Barcelona, 11 de desembre de 2013

foto 1

Els resultats obtinguts pels cinquanta-un centres catalans que van formar part de la mostra de l'estudi PISA 2012 van ser lliurats als seus directors el passat 11 de desembre, en un acte celebrat a l’auditori de la Institució Cultural del CIC, presidit pel president del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu, Joan Mateo.
 
El lliurament va comptar amb la presència de l’analista de l’OCDE i col·laborador del programa PISA, Pablo Zoido, que va encapçalar l’acte amb una conferència sobre allò que aporten els resultats de PISA 2012 als diferents països participants, com ha evolucionat el Programa PISA des de la primera edició i quines són les previsions per al 2015.

En l’acte van intervenir el director de secundària i batxillerat de l’Escola Pàlcam de Barcelona, Josep M. Martí, i el director de l’Institut Ramon Coll i Rodés de Lloret de Mar, Antoni Bagó, com a representats de dos dels centres catalans amb millors resultats obtinguts en aquesta darrera edició de PISA. Ambdós van exposar la manera amb què van afrontar l’aplicació de l’estudi i les conclusions que esperaven extreure’n.


Conferència de Pablo Zoido

foto 2

Pablo Zoido, analista de l’OCDE i col·laborador del programa PISA, va destacar que l’Informe PISA ha de servir per extreure informació útil per millorar la tasca docent. L’objectiu –va assenyalar Zoido- és millorar en les competències i, conjuntament amb els centres, analitzar quins aspectes incideixen en els resultats de l'alumnat. De la mateixa manera, va donar les claus de l'èxit d’aquells sistemes educatius que obtenen millors resultats. L’analista de l’OCDE va remarcar que aquells països més ben situats en l'estudi PISA són aquells que “no abandonen els seus alumnes, creuen en el seu potencial, saben utilitzar millor els seus recursos, fomenten la col·laboració entre els centres, que tenen una major autonomia curricular, i potencien el paper que té el mestre dintre del sistema educatiu”.

Intervenció de Joan Mateo

foto 3

El president del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu, Joan Mateo, va fer una valoració positiva dels resultats de l’alumnat de Catalunya. Va destacar la comprensió lectora com a àmbit avaluat en què els alumnes obtenen millors resultats, amb 501 punts, fet que situa Catalunya per sobre de la mitjana dels països de l’OCDE, que és de 496 punts. En la competència matemàtica, l’àrea prioritària d'avaluació de l’edició de PISA 2012, Catalunya obté una puntuació mitjana de 493 punts, només un punt per sota de la mitjana de l’OCDE, que se situa en 494. Finalment, en la darrera competència analitzada, la científica, Catalunya treu una puntuació de 492 punts, per sota de la mitjana de l’OCDE que és de 501 punts. 

Intervenció dels directors de l'Escola Pàcalm i de l'Institut Ramon Coll i Rodés

foto 4

L'acte es va cloure amb la intervenció de Josep M. Martí, director de secundària i batxillerat de l’Escola Pàlcam de Barcelona, i d'Antoni Bagó, director de l’Institut Ramon Coll i Rodés de Lloret de Mar.

Tots dos van manifestar la seva satisfacció per haver estat triats per formar part de la mostra de PISA i van explicar que els resultats de l'estudi internacional sempre els han tingut en compte en els seus centres i que els utilitzen de referent per validar l'anàlisi de les dades internes. Tots dos van apuntar que els resultats del PISA 2012 els han de servir per analitzar-los a fons amb els equips docents, per revisar les programacions i per reformular els mètodes d'ensenyament i aprenentatge.

Josep M. Martí va explicar també quines són les claus per obtenir bons resultats, segons l'opinió del seu centre: el compromís amb les famílies i el projecte pedagògic unitari (ja que el centre escolaritza infants des dels 3 fins als 18 anys), l'ambició dels professionals que hi treballen, l'adaptació de l'escola a la societat actual i l'estimació, tant per als mestres i professors com per als alumnes.


Data d'actualització: 16.12.2013